ساخت موشن گرافيك از حوزههاي جذاب ديزاين و از شاخههاي پرطرفدار در توليد فيلم و سينما !
پيشرفت دنياي ديجيتال فرصتهاي خوبي را براي رشد و توسعه اين رشته فراهم كرده است. ضمن اينكه، اين روزها محتواي ويدئويي در قالب موشن گرافيك طرفداران زيادي پيدا كرده است. درحالحاضر بيشتر كسبوكارها به دنبال اين هستند كه با ساختن موشنهاي كوتاه و بلند، پيامهاي موردنظر خود را در قالبي ساده و صميمي به مخاطبان خود انتقال دهند. بنابراين اگر شما بخواهيد بهعنوان طراح موشن فعاليت كنيد، ميتوانيد حداكثر استفاده را از اين فرصتها داشته باشيد.
موشن گرافيك تصاوير متحركي است كه براي انتقال يك مفهوم آموزشي، تبليغي، آماري، فيلم كوتاه و .. ساخته مي شود. تفاوت موشن گرافيك يا موشن گرافي با انيميشن در اين است كه انيميشن حاوي داستان روايي است و شخصيت ها در آن بايد شناخته شوند. اما موشن گرافيك در يك بازه زماني كوتاه به كمك تصاوير متحرك و صدا با كمترين جزئيات مفهومي را براي آموزش، تبليغات، پرزنت، بهتر ديده شدن و ... آماده مي نمايد. طراحي موشن در شركت ويستا و مالتي مديا آن با نرم افزارهاي بسيار پيشرفته انجام مي شود.
در اين قسمت مي خواهم براي شما 10 مورد از مهمترين اصول ساخت موشن گرافيك را بگوييم
در مقاله هاي بعدي شما را با ديگر اصول ساخت موشن آشنا خواهم كرد
زبان تصويري خود را در ساخت موشن گرافيك اعمال كنيد: يعني عناصري مانند تصويرف اصوات و موسيقي را كه هر كدام نشان دهنده شخصيت شما هستند استفاده نماييد و از تيم كمك بگيريد و تبادل نظر داشته باشيد
اگر شك داريد دست نگه داريد كار را شروع نكنيد : سعي كنيد يك مفهوم ساده را نمايش دهيد
شناسايي اهداف : در ايتدا به اين فكر كنيد كه چه مي خواهيد بدست آوريد و با اعضاي گروه مشورت نماييد.
از ابتداي كار طراحي و انيميشن (پويانمايي) كه دو عنصر جدايي ناپذير در موشن گرافيك هستند را وارد نماييد
به مفاهيمي مانند هدف، لحن ، داستان يا پيام آگاه باشيد
بازه زمياني براي ساخت موشن گرافيك را در نظر داشته باشيد و مطابق آن پيش برويد
تعداد لغاتي كه استفاده مي كنيد را در نظر داشته باشيد و به آن توجه كنيد
ساده بيان كنيد
براي برند خود موسيقي مناسبي انتخاب كنيد چراكه سبك تجاري شما با صدا گسترش مي يابد
متناسب با اهداف و سبك خود صداگذاري را با احتياط انجام دهيد